2010-04-17

Blomlådorna på verandan



Häromdan så var på väg hem från Hofors,in på blomsteraffären i Torsåker. Jag hittade jättefina penseér där,beskrev storleken på mina blomlådor för att fä hjälp att räkna ut hur många jag behövde...men då behöver du ju mossa också sa ägarinnan av butiken och sprang snabbt iväg och kom tillbaka med en "binge" mossa!!! Snacka om service...dit åker man nog fler gånger och handlar. Så mycket..en sån liten sak betyder!
Väl hemma så hade ju blåbärsriset börjat töa fram på en del ställen....
Blomlådorna har jag snickrat ihop själv,i nget märkvärdigt men det är så smalt på båda sidorna om trappen och jag har inte hittat något annat som jag gillar. Dom står lösa på hyllstöden,lite inklämda under kanten på räcket och så plast på insidan som jag har gjort hål i botten på.
Nackdelen med små lådor är ju att dom så fort blir fyllda med rötter och då blir ju inte blommorn så stora och fina...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar