2011-02-26

Alla mina stickor....

Idag fick jag lite inspiration , efter det
att jag och en kompis " hastigt och lustigt" varit iväg på loppis till Järbo och en sväng i Sandviken....
Jag har länge tänkt att jag måste göra ngt nytt att förvara mina stickor och i, även om jag inte förnärvarande stickar så mycket så händer det ibland och förrådet har under årens lopp ökat på med grovlekar. Min gamla korg, som min mamma målade -84 har gjort sitt!! Stickorna går rakt igenom och det är ju inte så bra :-))
Jag sydde en påse av avvklippta jeansben för långa stickor med en ytterficka för strumpstickorna. Som tur är så är jag lite samlare av vissa grejer och jag hade en del " pluttar" att välja mellan , för att ha så man kan dra ihop påsen! Fungerar perfekt och ingenting ramlar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar