2010-06-27

Gla midsommar...i efterskott!


Skulle väl lagt in något roligt på bloggen inför midsommar men "icke sa nicke",
inte förrän idag har jag satt mig framför datorn tittat igenom lite foton och svarat på mail.
KAFFEKASSEN kom väl till pass, den använder jag varje dag och det syns inte ens...beskrivning finns på pyssel...
Midsommaren har för oss varit jättehärlig och vädret har ju varit helt okej, trots några regnskurar till och från. Kameran bär jag naturligtvis med mig....
Dagen innan midsommaraftonen så plockade irre o jag lite blommor, drack lite vin och mös...bland myggen...
Midommaraftonen så var vi upp till hembygdsgården i Årsunda och tittade på majstångsresning och folkdans...jättemysigt, på kvällen blev det mat och gitarr,småtrummor, tvättbrädor ,kam och sång i nio olika "stämmor" hemma hos oss.......mmmm va kul.





Årsunda folkdanslag...som är jätteduktiga. Dom dansar på 3 olika ställen varje midsommarafton och har gjort det i massor med år.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar