2011-01-08

I mitt kök......


I mitt kök...trivs jag sååå bra. Jag tycker om det lantliga blandat med nytt och absolut inte bara vitt vitt vitt, även om jag tycker det kan vara jättefint hemma hos andra.Köket har jag lagt in någon bild på tidigare också...Egentligen så är ju koppar inte så värst populärt för tillfället men jag gillar det jättemycket. Det mesta som jag har framme så använder jag. Tex sockerkaksformarna. Jag bakar inte i dom , men lägger dom över sockerkakan efter det att den är klar och ligger på ngt fint glasfat, Kaffekannan är tex lite mysig att servera glögg ur, eller te.Eftersom jag alltid älskat den här typen av inredning och gillat att åka på loppis och auktioner så har jag under årens lopp lyckats spara på mig ett och annat. Vissa saker tröttnar jag på men vissa kan jag inte göra mig av med utan dom finns med hela tiden och så får det bli.Alla glasflaskor/burkar är naturligtvis gamla. Dom har jag alla frukost-frön och flingor i.Hilma(hundens) matskålar är i porslin och kommer från Dollarstore. Plåthinken som jag har hundmat i är från Ikea.


1 kommentar:

  1. Men vilket fint kök du har! det påminner om mitt : )
    Snyggt med vita köksluckor, vitt gammalstils kakel, trägolv. Och glasburks samlingen och dom hängande blommorna!
    Ha det bra!

    SvaraRadera