2010-07-11

Allt går så fort...


Visst är det egentligen ganska sorgligt att sommaren går så fort!!!! Man bara "grejar" och donar och hinner ofta inte med att njuta fullt ut förrän det har börjat vissna... som mina pionbuskar(6 st) som nu inte har några knoppar kvar och snart inte några blommor...
Förra året tog jag in flera pionblommor, som knopp eller nyutslagna, dom har jag haft kvar ända fram till nu men i år har jag helt missat det...
Pioner är nästan finare än rosor och det är jätte-enkelt att bara hänga upp ett snöre och hänga kvist för kvist på snöret och låta dom hänga tills dom har torkat, sedan kan man använda dom i bukett eller arrangera dom i oasis. Vill man kan man spraya på lite hårspray, då håller dom färgen bättre och blir även lite hållbarare.Jättefina tillsammans med vitt och spets... tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar