2011-11-09

Mossakrans.......

.......
Jag plockade bort den gamla mossan på kransen som jag har haft på ytterdörren. Den får hänga med i vinter men sedan är det nog dags att köpa en ny stomme!
Det är jätteenkelt o går jättefort att göra en mosskrans.Lägg ett "sjok" mossa över kransen, ta bort/klipp bort, det som är "för mycket"mossa. Linda sedan runt, runt med blombindningstråd...det behöver inte alls vara så väldigt tätt. Tråden finns att köpa på små spolar på dom flesta blomsterhandlare.................
..............................
När du klätt hela kransen så är det baraatt göra det roligaste ,dekorera! Jag var lite slö idag och tog "det första bästa" , å då blev det så här . Ev gör jag om den!
Kom ihåg om du tar mossa att du aldrig får plocka för mycket på ett o samma ställe!!

Just nu så hänger den på ytterdörren igen men vem vet, den kanske hamnar i Knivsta eller Sandviken:-))

6 kommentarer:

  1. Hei Agge:)
    Kjempefin mosekrans du har laget...virkelig etter min smak:)
    God ettermiddag til deg:)

    SvaraRadera
  2. Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
    Smuk Krans.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  3. Takk for koselig kommnetar inne hos meg. Du har jo laget en kjempefin krans selv også!

    Klem Lenemora

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg krans!! Det måste jag också prova, ser roligt ut att göra. Tack för tips och beskrivning :-)

    Ha en trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Alltid snyggt med mossa! Din krans är jättefin, inte behöver du göra om den.
    Plockade mossa för ett par veckor sedan, som ännu ligger kvar i kassen... men det ska också bli en krans. Enda problemet är att fåglarna ÄLSKAR mossa och alltid drar och sliter i den när man dekorerar i trädgården. Det får man väl stå ut med, jag älskar ju både mossa och fåglar :-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera