2009-12-27

Mjuk pepparkaka...

...inget fikabröd alls i helgen men idag så snodde jag ihop en mjuk pepparkaka
som jag tidigare aldrig misslyckats med , men efter det att vi böt ut ugnen så fungerar det inte lika bra!!!(jag har väl inte lärt mig riktig hur den vill ha det). Kakan blev LITE för låg men smaken är det inget fel på .
.
Här får du receptet:
.
Björnkaka (mjuk pepparkaka) 175gr. ca25min
.
2 st ägg, 2dl strösocker..vispas hårt
1hg smält smör, 1 dl vatten/mjölk..blandas i do och vispas igen
2dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 2tsk kanel, 1tsk kardemumma .. blandas och rör i smeten ovan.
..........................Grädda och njut.

4 kommentarer:

  1. Skit gott!! men kanske inte lika nyttigt =)

    SvaraRadera
  2. Just nu finns det väldigt generöst med kakrecept i bloggarna...;)))!
    Jag hoppar över dem själv, men det är många som uppskattar dem och din kaka verkar mycket god!/Anja

    SvaraRadera
  3. Snygg bakform och kakan ser helt perfekt ut!!! Trevlig fortsättning på helgerna! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Ska genast leta efter kardemumma, hmmm såg himla gott ut!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera