2010-04-05

Morotskaka....


Den här hade Mikaela med sig till oss igår när dom
var hitbjudna på påskmiddag!Gissa om vi blev glad!
...en lite nyttigare variant av morotskaka, utan smör, vetemjöl och vitt socker. Receptet hittar du hos min dotters blogg http://fysisk.blogg.se
Mikaela är väldigt mån om att kroppen skall må bra och äter oftast nyttigare mat än många....tex som den här morotskakan(om man vill ha något gott till fika eller efterrätt) jämfört med den "vanliga" med Philadelphiaost på.....
Den här är bara såååå god!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att du hittade till min blogg så jag kunde hitta till din.
    Vilken härlig påskkärring du har där till höger =)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar på min blogg, ska ta mig en titt på morotskakan.
    Trevlig blogg du har, kommer att titta in emellanåt. Ha' det gott.

    SvaraRadera
  3. Hej, vilken "go" blogg du har, och vilka fantastiskt vackra bilder...
    Ett litet tips, om du vill baka lite nyttigare så kan du byta ut vetemjölet mot dinkelmjöl, även kallat speltmjöl. Detta är ett gammalt sädesslag som är nyttigare och med lägre GI än vad vetemjöl har, sägs det i alla fall... (blink) Och gott...
    Kommer snart tillbaka hit... (blink, blink...)
    Ps: Jag är inte så duktig som du säger, jag har aldeles för lätt att bli "förförd" av vackra garner och det resulterar i X antal med "Ufo-n"... Men jag älskar dom varenda en... (flin)

    SvaraRadera