2010-05-22

Gjutjärnsspisen....

........
Ja, min lilla spis har nu fått lite mer plantor och det börjar röra på sig. Jag räknar med att det skall bre ut sig ganska rejält över sommaren...
Bredvid spisen står det en plymspirea(tror jag:-)) När jag åkte hem från jobbet en dag i höstas så höll två stycken parkarbetare på och grävde upp ett gäng med spireor.Nyfiken och lite fräck som man är så stannade jag och frågade vad dom skulle göra med dom, jo dom skulle kastas!!!
" Du får dom om du vill"! Jippiiiii...
Min gube blev "JÄTTEGLAD" :-(( när vi sedan skulle åka dit för att hämta 7 stycken turkosblå plastsäckar, tunga, med växter i...
När vi kom hem så rotslog jag dom i kompostlådor över vintern och nu har jag sprungit runt och tittat och funderat vart jag skulle plantera dom...men nu har alla fått var sin plats...Vi får väl se hur det ser ut när dom kommit upp ordentligt...spännande!Vem vet jag kanske gräver upp dom igen.

3 kommentarer:

  1. tack snälla..jag gråter nästan..ja det gör jag..
    och tack för bilderna..vi ses snart hoppas jag
    kram/Irene

    SvaraRadera
  2. Oj vad mysigt!
    Sen måste man ju faktiskt fråga för att få ett svar. Och frågan är ju gratis!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att du fick gratis dina buskar - vilken lycka!!
    Men...din spis är jag enormt avis på, så fin!!
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera