2010-02-15

Stickat

Ja vad gör man på kvällarna i en stuga , framför tv.n....stickar...Mikaela och jag var in på en lite butik i Funäsdalen. Mikis hittade där en mössan som hon förälskade sig i...och så började hon sticka, en ceris , en lila , en svart...
Jag blev ju så inspirerad att jag vid nästa besök på den butiken( det blev 3 besök på den veckan!!) också köpte garn och stickade mig en fuskpolo ,ett pannband och handledsvärmare. Jag har inte stickat sedan H&M var små men det var jättekul.
Jag som nästan alltid har svart , brunt , mörkgrönt,när det gäller ytterplagg så blev jättenöjd med detta och i den här färgen!
Om du inte kan eller vill sticka så vet jag att du kan beställa av Mikaela på http://masmycken.blogg.se/

2 kommentarer:

  1. Jätte fina mössor, pannband och fuskpolo. Vilket bra äggskalstips. Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig färg, den där cerisa, och vilket härligt garn det verkar vara. Blir lite sugen på att ta fram stickorna, händer sådär vart femte år, men mössan var verkligen tuff, ja, inte åt mig, men åt äldsta dottern;)
    Ha det bra.
    //Camilla

    SvaraRadera