2010-02-17

Tulpaner till helgen...

................. Jag köpte både vita och rosa tulpaner idag, kunde inte bestämma mig för vilka som var finast. Var helt inställd på att försöka färga vita tulpaner blå, så jag blandade blå vattenfär i en skål och satte i några stycken men på 2 timmar hade inget hänt så jag gav upp. Hittade en oasis i källare,lite trassel och så täcka oasisen med tulpanblad, blev lite för många!!!....blev inte så värst nöjd men den får duga... Det är helt otroligt vad många olika former och färger det finns på tulpaner, synd eftersom jag alltid har så svårt att bestämma mig för vilka jag skall ha :-))
.

3 kommentarer:

  1. Tack för titten och dina snälla ord...blir glad
    här är det oxå mycket fint...gillar dina iskakor.
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  2. Jag tycker tulpanskålen är jättevacker. Älskar också tulpaner och vill ha alla färger och alla former - gärna på en gång! Tack för hälsningen hos mig och kul att se något annat än mössor av Milano. Jag har virkat vantar i garnet också. Har några nystan av det "cerisa" (vet att det heter ngt annat) som jag tänkte göra mig en mössa av vecka 9 i Åre.

    SvaraRadera