2010-03-08

Konsten att koka ägg..







När jag var liten hade vi såna här äggkoppar. Nu hittade jag 6st på loppis, gissa om jag blev glad.
Dom är jättebra för man kan lägga skalet på fatet och slipper ha det ligga på bordet eller ett xtra-fat.






Konsten att koka ägg.......
Om du lägger medelstora ägg i kokande vatten...

Löskokt.... = koka i 3- 5 minuter.
Medelkokt= koka i 6- 7 minuter.
Hårdkokt..= koka i 9-10 minuter.
.........*******************
Om du lägger medelstora ägg i kallt vatten...börja ta tid från det att vattnet kokat upp ................................................... Löskokt..... = koka i 2 minuter.
Medelkokt.= koka i 4-5minuter.
Hårdkokt...=koka i 7-8 minuter.

2 kommentarer:

  1. Känner också igen dem men kommer inte riktigt ihåg hos vem jag sett dem. Både snygga och funktionella, ofta får man ju inte båda alternativen samtidigt.
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Såna äggkoppar är jag också ute efter på loppisar men har inte hittat några. Kram

    SvaraRadera